Novinky z Instagramu: přichází monetizace IGTV!

Monetizace IGTV se blíží, a díky ní by se IGTV mohla stát velkým hráčem.

IGTV se zatím sice nepodařilo úplně prosadit, ale Instagram opakovaně zdůrazňoval, že má možnosti, jak z ní udělat významnější médium pro diváky i tvůrce.

Je tohle ale opravdu cesta, jak dostat IGTV na vrchol?

Vydělávat peníze bude možné spouštěním krátkých reklam ve videích.  Možnost generovat skutečný přímý příjem z IGTV by mohla být velkým lákadlem pro TOP tvůrce, kteří již mají příjmy z YouTube nebo Facebooku. Nedostatek nástrojů pro zpeněžování na IGTV byl považován za jeden z faktorů, proč se IGTV nestala větším hitem. Pokud by však byla schopna poskytnout nové zdroje příjmů pro influencery, ti by pak mohli své diváky na tuto platformu přivést.

IGTV monetization

Monetizace nebude pro všechny.

Zpeněžování na IGTV samozřejmě nebude dostupná pro všechny, budou zde určitá omezení, jaké ale ještě není jasné. Jeden uživatel na Twitteru navrhl, že by mohly být podobné požadavkům na získání swipe-up do příběhů – tj. 10 000 sledujících a / nebo ověřený účet. To by dávalo smysl, protože by to Instagramu umožnilo udržovat si alespoň částečně kvalitní obsah.

Otázkou zůstává, jak bude IG rozdělovat příjmy ze svých reklam. Předpokládá se, že IG zvolí stejné rozdělení 55/45, které platí pro YouTube i Facebook – ale je možné, že zvolí jinou strategii. Game-changer by mohlo být i 60% pro tvůrce a 40% pro platformu. Pro Instagram by se nejednalo o nijak významný rozdíl – i tak mu v roce 2019 příjmy z reklamy vydělaly přibližně 20 miliard USD. Velkou změnou by to ale mohlo být pro tvůrce. Pokud Instagram a mateřská společnost Facebook opravdu chtějí, aby IGTV budila větší pozornost, mohlo by být vyrovnanější rozdělení příjmů cestou, jak toho docílit. Pokud by se IGTV dařilo, byla by taky daleko zajímavější pro inzerenty.

UPDATE: Instagram potvrdil, že monetizace IGTV právě testuje.

Zdroj: socialmediatoday.com